BLOG

30.07.    << Zpět na výpis
2015
dcera-bizonu_nahledovy-obrazek_foto_retus_postprodukce_grafik_reklama_olomouc_michal-botek

Jak jsem tvořil dceru bizonů

Jednou z inspirací při mé tvorbě jsou i knihy. Když bylo mé dceři něco kolem roku a půl, chtěl jsem si ji nafotit podle legendy Dcera bizonů z knihy Mýty a legendy indiánů. Tato legenda vypráví příběh o malé holčice z kmene Assinyboinců.

 

Příběh začíná stěhováním kmene. Indiáni museli změnit své loviště, a to znamenalo jít tam, kam šla zvěř. Mladá maminka si připoutala na dřevěná nosítka své miminko, holčičku, kterou táhl pes. V něm se však probudil lovecký instinkt, když po cestě zvětřil zajíce a holčičku odtáhl pryč. Marně ji lovci pronásledovali a hledali. Matka se musela smířit z těžkým osudem, nad ztrátou svého milovaného dítěte.

 

V dáli v prérii se rozléhal neutuchající pláč. Tou dobou se v těchto místech páslo i velké stádo bizonů a zaslechlo nářek holčičky. Když ji našli, usoudili, že se o ni postarají a budou ji vychovávat. Uběhlo mnoho let a přišel čas, aby poznala, kým opravdu je a ke komu skutečně patří. Bizoni ji předali svou moudrost a s tímto věděním se vrátila ke svému lidu.

 

Její poselství od těchto zvířat bylo pro její lid následující: „Vezměte si pouze tolik bizonů, kolik skutečně k životu potřebujete, nezabíjejte je však všechny a oni se vždy opět vrátí. Bizon bude od teď vaším největším přítelem a nejmocnějším zvířetem, co vám bude skýtat obživu. Z jeho kůže si budete šít obleky, stavět příbytky. Z jejich šlach vyrábět tětiva k lukům a z jejich kostí šípy. Budete je ctít a dokud budou žít v prérii, váš lid bude stále žít“.

 

Zde můžete vidět >> video krok za krokem, jak jsem tuto fotografii vytvářel ve Photoshopu.

 

 

U každé fotomontáže jsou pro mě důležité fotografie, ze kterých mohu poskládat vymyšlený koncept. Stále mám při sobě foťák, kamkoliv jdu a stále si fotím pro můj archiv mnoho témat. Měl jsem i štěstí, že jsem si mohl vyfotit tři bizony při útěku. Vždy si vymýšlím při skicování celý scénář, jak bude vypadat kompozice a domýšlím si, co ještě vyfotit nebo najít v archivu, abych mohl poslepovat celou fotomontáž. Důležité je vše plánovat do třech plánů a pohrát si i s kontrastem a barvou mezi jednotlivými plány, aby fotomontáž nevypadala ploše a měla větší hloubku. Jak se to dělá, můžete vidět níže nebo na videu.

 

1. Nafotil jsem si Moničku pomocí blesku mimo fotoaparát

dcera-bizonu1_foto_retus_postprodukce_grafik_reklama_olomouc_michal-botek

 

2. Plán 3 – Vytvořil jsem pozadí pomocí několik fotografií z hor a dotvořil část nebe.

dcera-bizonu2_foto_retus_postprodukce_grafik_reklama_olomouc_michal-botek

 

3. Plán 2 – V této části jsem složil důležité objekty ve scéně a to je pastvina s bizony, přidal kameny do kompozice a vložil nafocenou Moničku.

dcera-bizonu3_foto_retus_postprodukce_grafik_reklama_olomouc_michal-botek

 

4. Plán 1 – Zde bylo potřeba přidat kameny do popředí pro vytvoření hloubky fotografie.

dcera-bizonu4_foto_retus_postprodukce_grafik_reklama_olomouc_michal-botek

 

5. Finální úpravy pomocí barevného tónování fotografie.

dcera-bizonu5_foto_retus_postprodukce_grafik_reklama_olomouc_michal-botek

 

 

Co s takovou fotografií dělat dál?  Stačí si ji nechat vytisknou ve Fotolabu na velké foto-plátno, zarámovat a mám nádherný obraz na stěnu.

 

 

autor článku:

Michal Botek, kreativec, grafik, fotograf a postproducent
„Mír s Tebou, veškerý můj klid a mír…“

reklamní fotografie, grafik, fotograf, focení, Olomouc, foto, grafický design, logo, návrh loga, tvorba loga, design loga, fotomontáž, retuš, reklamní kampaň, grafický návrh, postprodukční fotografie

Komentáře

  1. Jan Dvořák napsal:

    Dobrý den Michale, chápu Vaši potřebu vytvořit tuto fotorgafie stejně tak jsme +/- nějak ztotožněn s tím jak jste ji udělal, ale máte na ní dost fatální chyby co se stínů týče. Že Stíny musejí vycházet z jednoho bodu je jasné. Ale rovněž mají stíny blízké vždy velmi podobnou intenzitu a ostrost .. tedy není možné aby Vaše dítko mělo na pravou stranu jen takový sotva nepatrný stín navíc neostrý, když kousek vedle ( v levo ) je zcela ostrý stín. Stejně tak popřdní bizon při své ostrosti nemuže mít stín takhle rozmazaný a měl by mít stín tedy velmi podobný jako bizon v levo. Bizoni navíc tím že na nich je světlo pravděpodobně z vrchnu ztráci plastycitu a jsou uplně jako papírové nálepky. Co tím chci říci .. Je potřeba při takové montáži vždy stíny sjednotit aby na jedné fotorgafii nebyly stíly jak z pravého slunce tak z toho co je ve 12 hodin. pak fotografie dostane ten „správný rozměr“. Přeji hezký den a dobré světlo.

    • Michal Botek napsal:

      Dobrý den Jane a děkuji. Focení bizonů proběhlo při dopoledním světlu a máte pravdu, bylo dost tvrdé a slunce bylo dost vysoko. Snažil jsem se ve Photoshopu bizony i přesvítit, aby šlo světlo více z boku než přímo kolmo z výšky. Ještě se na to podívám a upravím je.

Zanechte komentář